Vždy ve Vašem zájmu.

Přihlášení na extranet pro klienty naší společnosti.

Přihlášení klienta
nebo zavřít

Jsme takový concierge ve světě pojišťovnictví, říká Michal Holzer z RENOMIA

Z brněnské pobočky do čela týmu, který se stará o pojištění nadnárodních klientů po celém světě, a to během necelých sedmi let.


Michal Holzer, Global Services Director ve společnosti RENOMIA, je dobrým příkladem toho, že pokud máte talent a dokážete se prosadit, jsou vaše možnosti v této firmě prakticky neomezené. Michal je člověk, který věří v sílu sebereflexe, nemá rád rutinní postupy, pokud přestaly být funkční, je otevřený novým věcem a vyhledává práci s lidmi, kteří se chtějí dále rozvíjet. Nebojí se říct, že pojištění je sexy odvětví, které vás dostane snad do každého lidského oboru. 

Co obnáší být v RENOMIA Global Services Directorem?

 Z řady důvodů je pro nás velmi důležité být ve spojení s celým světem. Máme mnoho mezinárodních partnerů a staráme se o pojistné programy mnoha velkých firem. Část z nich jsou české firmy, které potřebují pomoci s pojištěním v zahraničí, například pojistit kancelářskou budovu nebo továrnu, kterou někde ve světě koupili. Proto abychom našli ta nejlepší řešení, s klienty do zahraničí i často cestujeme a využíváme také navázaná partnerství s těmi nejzkušenějšími makléři v dané zemi. Vedle toho máme mnoho zahraničních klientů, kteří přišli podnikat do České republiky například z Německa nebo Ameriky, a naši zahraniční partneři nás požádali, abychom se zde starali o jejich pojištění. Tyto mezinárodní programy se často řídí instrukcemi ze zahraničí, ale zároveň musejí splňovat podmínku, že jde o to nejlepší řešení, které je u nás k dispozici. Mojí rolí je spolu s mezinárodním týmem tyto všechny činnosti zabezpečit a o klienty i partnery se dobře postarat.

Jak jste se k té pozici propracoval? Vy už jste v RENOMIA docela dlouho, že?

 Je to již skoro sedm let, a ta změna byla postupná. Začínal jsem v brněnské pobočce, kde jsem měl na starosti hledání obchodních příležitostí, získávání nových klientů a budování dobrého jména RENOMIA v daném regionu. RENOMIA mezitím rostla a rozvíjela se na úrovni střední a východní Evropy, jen za posledních pět let jsme se v mnoha ohledech zdvojnásobili, a přirozeně tak vznikalo i mnoho kariérních příležitostí. Před zhruba čtyřmi lety jsem se naplno zapojil do koordinace obchodních aktivit v regionu CEE, což mi umožnilo poznat mnoho našich mezinárodních klientů, partnerů i kolegů ze zahraničních společností. Byla to krásná příležitost a neuvěřitelná zkušenost zároveň. Po dalších zhruba dvou letech se naskytla možnost řídit mezinárodní oddělení, které zabezpečuje správu mezinárodních klientů, komunikaci se zahraničními partnery a je jedním z klíčových oddělení RENOMIA. Byla to profesní výzva, na kterou se neříká ne.

Mají zahraniční trhy oproti tomu českému nějaká zásadní specifika?

Denně komunikujeme s mnoha kulturami a musíme mít na paměti, že každá z nich má trošku jiné zvyklosti a může klást důraz na něco jiného. Například Němci a Švýcaři mají pověst velmi precizních národů, u východních kultur je zase klíčová trpělivost při budování vzájemných vztahů. Samozřejmě i my Češi máme svá specifika. A u nás v mezinárodním oddělení se tyto světy střetávají a snažíme se, aby klient dostal vždy to nejlepší z nich. Jsme vlastně takový concierge ve světě pojišťovnictví.

Vyžaduje to, že se pohybujete mezi různými kulturami, nějaké speciální schopnosti a talent? A je to něco, co pak hledáte u lidí ve svém týmu?

Základem každého byznysu, ať mezinárodního nebo lokálního, je vzájemná důvěra. Nikdo nechce dobrovolně obchodovat s někým, kdo je mu nesympatický a ke komu necítí důvěru. Aby byznys fungoval dlouhodobě, musíte neustále odvádět skvělou práci a poskytovat kvalitní službu, prokazatelně plnit to, co slibujete, být transparentní, vztahu si vážit a investovat do něj. Chovat se k zahraničním klientům a partnerům s pokorou, ale zároveň mít zdravé sebevědomí. A musí vás to bavit, aby z vás bylo cítit, že je to opravdové. Snažíme se proto hledat kolegy, kteří toto splňují, rádi komunikují, uvědomují si, jak důležitá je jejich role pro klienta i zahraničního partnera a nechtějí práci, ve které by se mohli schovávat za nefunkční rutinu.

Tendence přijít a rutinně odvést svou práci, to je potíž, která se často připisuje korporacím. RENOMIA sice mezi takové firmy patří svou velikostí a mezinárodním přesahem, pořád je to ale rodinná firma. Vnímáte ten rozdíl v kultuře?

Stoprocentně. Můj šéf a jeden z našich akcionářů sedí pár metrů ode mě, vídáme se takřka denně. Máme přímou organizační strukturu, a protože většina společnosti RENOMIA je vlastněna rodinou, tak v naší práci i komunikaci hodně rezonují hodnoty, které jsou blízké spíše rodině než korporátu. Nikdo se například nemůže odvolávat na rozhodnutí člověka, kterého nikdy neviděl, nebo na proces, který funguje v Asii, ale aplikuje se nefunkčně i v Evropě, tak jak to v korporátech občas bývá. Zároveň nám ale naše velikost a ekonomické zázemí umožňují investovat do rozvoje talentů, do technologií a využívat a lokalizovat obrovské know-how dalšího z našich akcionářů, americké společnosti Arthur J. Gallagher. Ta je čtyřkou ve svém oboru ve světě a velmi dbá na podobné – rodinné – hodnoty jako RENOMIA. Stejně jako RENOMIA je taky rodinou, která ji založila, stále řízena.

Pociťujete při své práci i probíhající digitální transformaci firmy?

Vnímám ji jako hrozně důležitou, protože nám mimo jiné může pomoci s některými úkony, které jsou například vyžadovány legislativou. Díky tomu budeme mít více času se věnovat našim obchodním partnerům, klientům a kolegům, a zároveň budeme míst jistotu, že jsme řádně splnili všechny povinnosti.

Popisoval jste, že jste se dostal na současné místo, protože se objevila příležitost. Vidíte tím pádem, že se v rámci firmy dá posouvat, že když se někde objeví talent, tak si ho vy nebo někdo jiný vytáhnete k sobě a rozvíjíte?

Rozhodně ano. Jde jen o to, aby byl člověk vidět a vědělo se o něm. Musí být šikovný, musí za ním být vidět nějaké výsledky a rozvoj, a pak si myslím, že má neomezené možnosti.

Vy prý věříte, že nepříjemné věci člověka posouvají vpřed. Jak to praktikujete?

Nejsem si jist, zda bych je nazval jako nepříjemné. Ač nemám rád to klišé o komfortní zóně, nazval bych je spíše nekomfortní. Věřím v to, že dělat něco navíc člověka posouvá. Ale ruku v ruce s tím jde i to, že musíte mít sebereflexi a být otevřený zpětné vazbě. Protože je taky hrozně důležité vědět, zda to, co dělám navíc, má smysl a že jdu dobrou cestou. Snažím se tedy kombinovat obojí.

Co je na tom, co momentálně děláte, nejlehčí a co nejtěžší?

Vždy mě bavilo budovat vztahy, komunikovat s klienty a partnery. Mám radost, když získáme nového klienta, baví mě to a přijde mi to přirozené, proto je to pro mě možná nejlehčí. Na druhou stranu mě trápí, a to obecně, nejen v práci, když se setkávám s lidmi, kteří nechtějí přemýšlet, předem odsuzují všechna řešení a nezdary svalují na někoho jiného.

Na jaký ze svých obchodních případů nejraději vzpomínáte?  

Tato práce přináší zajímavé případy každý den. Jeden den se na vás může obrátit klient potřebující pojistit např. ropnou plošinu a druhý den rizika společnosti, která souvisejí s jejím vstupem na burzu. Pojišťovnictví zasahuje snad do všech lidských oborů, a to mi přijde krásné a fascinující zároveň.

Jsme součástí RENOMIA Group

  • Největší pojišťovací makléř ve střední a východní Evropě
  • Mezinárodní tým zkušených odborníků
  • Nejvýhodnější ceny a podmínky

Kde působíme

Kontakt

JB Group s.r.o.
SNP 366
434 01 Most

centrala@jbgroup.cz
+420 478 618 585